Welkom bij Golf Club Havelte

De mooie 18-holes golfbaan  van Golf Club Havelte ligt in Zuidwest Drenthe, tussen de dorpskernen Havelte en Uffelte. In de directe omgeving ligt aan de westkant het Holtingerveld, waar de schapen grazen, en op loopafstand vindt u een paar schitterende hunebedden. Ten oosten ligt het Uffelter Binnenveld, en de noord- en oostzijde van onze baan worden omsloten door het Uffelterzand met zijn hoogteverschillen en het Finse meertje. Havelte heeft een unieke ligging met binnen fietsbereik een tweetal prachtige gebieden.

De “waterkant” in de kop van Overijssel. Hier vindt u Giethoorn met zijn karakteristieke uitstraling, het “Venetië van het Noorden”. Met een punter of fluisterboot kunt u door de kanalen en meren varen, een ervaring om nooit te vergeten. Of wat dacht u van een bezoek aan de intieme Zuiderzeestadjes Vollenhove en Blokzijl. Daarnaast is een bezoek aan het Nationaal park de Weerribben met zijn verende en bewegende (veengrond) looppaden een aanrader. Of maak een rondvaart door dit schitterende gebied.

De “bos en heide” kant in Zuidwest Drenthe. Veel mensen uit het Westen en Zuiden komen in deze omgeving Drenthenieren.  Hier vindt u de kerkdorpen Dwingeloo (met zijn ruimtetelescoop), Ruinen, Diever (bekend om de Shakespeare spelen), Vledder en Frederiksoord met het “Land van Weldadigheid”. Een uniek stukje Nederlandse historie.

Wilt u toch wat grotere steden bezoeken, dan zijn in de directe omgeving Meppel en Steenwijk te vinden. Beide steden met een rijke historie. Op wat grotere afstand (20 autominuten) liggen Assen en Zwolle (beide met 27 resp. 18 holes golfbaan). Assen met het Drents museum en Zwolle als Hanzestad heeft een schitterend oud centrum met leuke boetiekjes, een unieke boekhandel in de Broerenkerk en het museum De Fundatie.

Wanneer u naast het golfen ook van de omgeving wenst te genieten is één dag zeker niet voldoende. Daarvoor hebben wij op onze site een aantal zeer aantrekkelijke arrangementen opgenomen om zo uw verblijf tot een onvergetelijke ervaring te maken. Van een eenvoudig chalet tot een zeer luxe verblijf in een Chateauhotel. Ook culinair zit u in een top gebied met De Lindenhof** in Giethoorn, Kaatje bij de Sluis* in Blokzijl en De Librije*** in Zwolle.

Wanneer u van plan bent om bij ons te komen spelen, neem dan van tevoren even contact met ons op. Voor een indicatie van de baanstatus en baanbezetting, raadpleeg de kalender onder ‘baanstatus’.

Wilt u graag wat oefenen op onze oefenfaciliteiten en evt. gebruik maken van huurclubs? Meldt u zich dan van tevoren bij de receptie/in het clubhuis

Honden zijn niet toegestaan op de baan.

Wij hanteren vaste starttijden; als u aangeeft wanneer u komt en wenst te spelen, kunnen wij u daarin zoveel mogelijk begeleiden. Voor of na uw ronde golf kunt u in ons restaurant/clubhuis of op het terras “Ons HUus,” genieten van uw lunch, diner en drankje.

Wij willen u als gast – naast optimaal golfplezier – ook een onvergetelijke ‘beleving’ van de omgeving van Golf Club Havelte bieden.