Etiquette

Golf Club Havelte is een toegankelijke golfclub die waarde hecht aan de golfetiquette. Wij vragen dan ook van alle leden en bezoekers, zich op gepaste wijze te gedragen.

• Functionele golfkleding in de baan wordt ten zeerste aangeraden.
  • In het clubhuis: Bij voorkeur petten en hoeden af

Veiligheid in de baan

Het komt helaas nog steeds voor dat, als het baanpersoneel aan het werk is, er doorgespeeld wordt; met zeer gevaarlijke situaties ten gevolge. Er moet voorkomen worden dat het baanpersoneel zich in de baan niet meer veilig voelt. Let wel: baanpersoneel heeft te allen tijde voorrang. Zij geven aan wanneer er (door) gespeeld kan worden.

Verder dienen aanwijzingen van de marshal te worden opgevolgd.

Roken

Voor het gehele clubhuis geldt een rookverbod. Het is toegestaan om buiten op het terras te roken op de aangewezen plekken. Bij rookverbod in de baan vanwege brandgevaar is het gebruik van een e-smoker toegestaan.