Golfstart is een landelijk boekingsplatform waar je aan de hand van zes golflessen in je eigen regio voor een vaste lage prijs kan beginnen met golf!
Het doel van Golfstart is om u als beginnende golfer een goede introductie in golf te geven. Met Golfstart nemen we bewust meer tijd om u te leren golfen, want cijfers laten zien dat dit veel beter werkt dan een cursus in één dag of weekend. Door bij ons Golfstart 1 af te nemen krijgt u voor € 109,- het volgende aangeboden:
  • 6 golflessen van 50 minuten
  • 2 maanden gratis gebruik van de oefenfaciliteiten op Golf Club Havelte.
  • Gratis materiaal gebruik
  • U krijgt na de 6 lessen gegarandeerd baanpermissie voor onze baan.

Daarna kunt u zich opgeven voor Golfstart 2. Bij deze vervolgcursus krijgt u op Golf Club Havelte het volgende aangeboden voor maar € 199,00:

• Welkomstpakket met alle benodigde informatie die u nodig heeft.
  • 6 golflessen van 50 minuten
  • 2 maanden gratis gebruik van de oefenfaciliteiten en golfbaan op Golf Club Havelte.
  • Theorie examen
  • NGF-Registratielidmaatschap om nationaal bij te houden dat u baanpermissie of een golfhandicap heeft.
  • De mogelijkheid om met mentoren te golfen.

U kunt nu zich opgeven via academie@golfclubhavelte.nl

Mentoren

Wanneer u baanpermissie behaald heeft mag u alleen de baan in met iemand die een golfhandicap heeft. Hier hebben wij mentoren voor klaar staan die graag met u een ronde golf spelen!

Groepsapp

Ook hebben wij een speciale groepsapp met alle golfstarters die daar interesse in hebben. Hierin kunt u golfafspraken maken met andere startende golfers om samen een ronde te spelen en u dus ook andere mensen leert kennen om samen mee te kunnen golfen.

Rabbits

De rabbits zijn een activiteit die een keer in de 2 weken op zaterdag plaatsvindt. Deze activiteit is toegankelijk voor iedereen met baanpermissie t/m handicap 36. U gaat dan 9 holes spelen met een mentor en andere startende golfers.

Wanneer mag ik de baan in?
  1. Eerst behaalt u uw baanpermissie. Daarna mag u onder begeleiding van iemand met een golfhandicap van 45 of lager de baan in.
  2. Vervolgens dient u uw theorie-examen te behalen.
  3. Wanneer u een scorekaart met iemand gelopen heeft en minimaal 19 stablefordpunten heeft gescoord, dient u deze in te leveren bij het secretariaat.  U heeft dan uw handicap 54 behaald en kunt in principe overal in het land zelfstandig golfen. (afhankelijk van de regels van de desbetreffende golfbaan).

Beginnen met Golf