Regina Merkus & Joost Govaert Clubkampioenen Matchplay 2021

De Clubkampioenschappen 2021 zijn afgelopen weekend 19 en 20 juni 2021 gespeeld.
Bij de heren (28 deelnemers) moesten na twee voorrondes in de voorgaande weken, 16 mannen de finale weekend in. Winnaars in de finale weekend moesten zelfs 2 keer per dag aan de bak!

Heren
Oud-winnaar (2020) Robert van de Kamp (hcp 10.5) mocht, na in de ochtend een pittige de halve finale te hebben gewonnen van Jeroen Slump én na een schoon nagebrachte set kleding, aantreden tegen Joost Govaert (hcp 5,5). De wedstrijd verliep zoals een matchplayfinale zou moeten verlopen: stuivertje wisselen per hole. De ene keer was het Joost die 1 up stond en de andere keer was het Robert die 1 up stond. Het kampioenschap werd dan ook op de 18e definitief beslist, nadat Joost op hole 17 met 1 up doorkwam, de 18e hole alleen nog maar hoefde te half-en. En dat gebeurde en daarmee werd Joost Govaert, Matchplay Clubkampioen 2021!

Dames
Bij de dames waren er in totaal maar 8 deelneemsters en waren voorrondes dus niet aan de orde.
Ook oud-winnares Regina Merkus (hcp 7.6) kon zich weer opmaken voor een finale. Dit keer tegen Caroline Smit (hcp 14.2). Na een relatief makkelijke ochtend voor beide dames in de halve finale, werd de finale toch nét even anders. Een 1-up doorkomst op de turn voor Caroline werd door de uiteindelijke winnares op de volgende holes volledig omgebogen naar een beslissende winst op hole 15. De laatste drie holes bleven onbespeeld en een 4-up winst was daarvan de reden.

Regina en Joost: Van harte gefeliciteerd!

Finalisten MP Clubkampioenschappen V.l.n.r. Joost Govaert, Regina Merkus, Caroline Smit, Robert van de Kamp

V.l.n.r.: Joost Govaert, Regina Merkus, Caroline Smit en Robert van de Kamp