Het installeren van de web app Egolf4U

(uit nieuwsbrief juli 2020)

Nu we, met al die Corona maatregelen, trachten zoveel mogelijk risico’s op besmetting te voorkomen, zou het fijn zijn als ook het invoeren van de scorekaarten door zoveel mogelijk deelnemers zelf kan gedaan worden terwijl we het gebruik van de terminal op de balie dan zouden willen vermijden.
Het is prima mogelijk uw score in te voeren op uw telefoon, tijdens of direct na de wedstrijd. Om te beginnen is dan het installeren van de E-golf4U-app op uw telefoon dan nodig. (Eigenlijk is het geen echte app maar een snelkoppeling naar een web applicatie).
Daarna kunt u zich inschrijven voor wedstrijden, de scorekaart van uw wedstrijd invullen (Q en Non-Q of van een andere baan), starttijd reserveren enz. allemaal via uw telefoon.
Hierna volgen de handelingen die ervoor nodig zijn. Als u dat wenst kunt u deze volgen en de E-golf4U op uw telefoon gaan gebruiken; eerst voor Android telefoons en iets verder  voor Apple toestellen.
(Met dank  aan Johan van Teeffelen!)

Het installeren van de web app E-golf4U

Voordat u begint:U wilt de web app installeren en gebruiken op uw telefoon . U dient hiervoor lid te zijn op een club welke gebruik maakt van E-Golf4U. Een web app gedraagt zich als een mobiele website. U kunt deze app alleen niet verkrijgen via de App Store of Play Store maar u moet hem oproepen via internet op uw browser.Voor Android toestellen:
Volg deze stappen:

• Open uw web browser en ga naar https://m.eg4u.nl/
  • Selecteer uw club uit de lijst. ( Zie de rode pijlen )
  • Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in die u van de club heeft gekregen.
  • Klik op Inloggen.

Dan volgt een scherm waarin aangegeven is dat u dit kunt toevoegen aan uw startscherm:

Klik anders  rechtsboven op het ‘meer’ icoon of de drie stipjes en selecteer Toevoegen aan startscherm.

Voer een naam in voor deze snelkoppeling of doe dat bij
“Naam wijzigen” als u me de rechtermuisknop op dat icoon klikt.

U bent nu zover dat u Egolf-4U kunt gebruiken op uw telefoon.

Dan voor Apple/IOS toestellen:
1. Open Safari en ga naar https://m.eg4u.nl/
2. Selecteer uw club uit de lijst.
3. Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in die u van de club heeft gekregen.
4. Klik op Inloggen.
5. Klik op het ‘delen’ icoon onderaan in het midden van het scherm.

6. Klik op de knop met de + > Zet op beginscherm / Add to Home Screen.

7. Voer een naam in voor deze snelkoppeling en klik op Voeg toe.

We zijn dan nu zover dat we de telefoon kunnen gaan  gebruiken om golfzaken te “regelen”!Succes!

Baan is in onderhoud m.b.t. het afvlakken van een aantal teeboxen. Afstandmarkers van de desbetreffende teeboxen zullen daardoor op tijdelijke, aangepaste plekken staan. Aangezien de aanpassing in totaal minder dan 50 m betreft, is de baan op basis daarvan gewoon Qualifying.

Tijdelijke afslagen ivm Tee renovaties  (afstand t.o.v. tegel)

Hole 1

Hole 3