Coronaprotocol per 5 juni 2021

De besmettingscijfers dalen gestaag. Dat betekent dat er per 5 juni wederom versoepelingen mogelijk zijn. Wat het voor onze golfbaan betekent vinden jullie hierbij:

Golfregels voor leden

• Reserveer te allen tijde vooraf een starttijd voor een ronde.
  • Het dragen van een mondkapje bij het binnentreden van het clubgebouw is verplicht.
  • Start met de ronde op de gereserveerde starttijd (niet eerder) en houd afstand ten opzichte van de voorgaande flight.
  • De vlaggenstok mag – op eigen risico – aangeraakt worden.
  • De harken in de bunkers zijn weer in ere hersteld, dus bunkers moeten weer worden aangeharkt. Evt. desinfectiemateriaal graag zelf meenemen.
  • Ballenwassers in de baan zijn weer teruggeplaatst.
  • Introducés, greenfeespelers en 4**** spelers zijn weer welkom

Wedstrijden

• Wedstrijden mogen plaatsvinden, waarbij de limiet 72 deelnemers is.  Het aantal deelnemers kan per wedstrijd verschillen.
  • De wedstrijden over 18 holes blijft gehandhaafd.
  • Wedstrijdkaarten liggen soms klaar in de hal, anders pakt men een eigen scorekaart uit de houders die buiten en binnen hangen.
  • Gebruik bij voorkeur de digitale app van E-golf4U voor het invoeren van de score.
  • Houd te allen tijde de 1,5 m afstand van elkaar.
  • De winnaars worden online bekend gemaakt via E-golf4U.

Driving range, putting green en lessen.

• De driving range kan gebruikt worden vanaf de afslagplaatsen.
  • Op de putting green mogen gelijktijdig golfers oefenen met inachtneming van voldoende afstand (1,5 meter) van elkaar.
  • Voor het ontsmetten van ballenmandjes is desinfectiemateriaal in het ballenhok
  • Lessen, trainingen, clinics en andere vormen mogen voor 18 jaar en ouder plaatsvinden, maximaal in groepjes van 24 personen exclusief de pro. Hoe werkt dat? 1 les kan uit meerdere groepjes van 4 bestaan. Voorwaarde is dat er ruimte is tussen de groepjes en het niet als één groep wordt gezien.

Handicarts

• Volgens de gangbare procedure kan een sleutel worden afgegeven bij receptie of horeca.
  • Neem een papieren zakdoekje of doekje mee bij het ophalen van de handicart.
  • Reinig het stuur met het zakdoekje/doekje en met het aldaar beschikbaar gestelde desinfectiemateriaal.

Restaurant Ons HUus

• Restaurant Ons HUus houdt zich aan de geldende maatregelen die volgens de RIVM voor HORECA Nederland gelden.

Secretariaat

• Het secretariaat is op werkdagen geopend van 8.30 – 16.30 uur.
  • Bij het binnentreden van het secretariaat is het dragen van een mondkapje verplicht.
  • Blijf wel achter de balie en het plexiglazen kuchscherm.

Het clubhuis

• Alleen de hal van het clubhuis en de toiletten zijn geopend. Kleedkamers zijn gesloten tot de douches negatief op legionella zijn getest.
  • Het dragen van een mondkapje in de binnenruimte is verplicht.
  • De vergaderruimte boven in het clubgebouw kan met een beperkt aantal personen gebruikt worden voor overleg/ vergaderingen, uitsluitend indien strikt noodzakelijk. Hiervoor kunt u een afspraak maken via het secretariaat.

Shop

• De shop is weer gewoon geopend voor maximaal 2 personen per keer. Voor openingstijden verwijzen wij naar de shop.

Tot slot algemene richtlijnen van het RIVM

• Kom niet naar de golfclub als u of iemand bij u thuis een van de volgende klachten heeft: verkoudheid, niezen, loopneus, keelpijn, verhoging (vanaf 38 graden). En laat u dan vooral testen.
  • Houd 1,5 meter afstand van elkaar.
  • Vermijd fysiek contact met andere golfers, personeel en gasten.
  • Was en/of desinfecteer uw handen.
  • Volg aanwijzingen van personeel en marshals op.

Wij zijn blij dat we nog steeds mogen golfen en we willen dat ook graag zo houden. Wij rekenen erop dat iedereen bovenstaande regels in acht neemt.

Hartelijk dank voor je begrip en je medewerking.