Golf Club Havelte biedt Cheque aan bij Prinses Máxima Centrum

Op donderdag 26 oktober is een afvaardiging van Golf Club Havelte naar het Prinses Máxima Centrum geweest om de cheque te overhandigen. Het fantastische bedrag van € 25.000,- hebben we samen met elkaar opgebracht tijdens de benefiet golfweek Stefan’s Bokaal 3.0 van 28 augustus tot en met 2 september. Wat een saamhorigheid en we mogen trots zijn dat we dit als club gerealiseerd hebben!

De ontvangst in Utrecht was warm, hartelijk en indrukwekkend. Het Prinses Máxima Centrum doet zo veel! De leuke dingen voor kwaliteit van leven tijdens het ziek zijn; een muziekkamer door DJ Armin van Buuren, een racesimulator door Robert Doornbos. Faciliteiten voor sport en spel, maar ook schoollokalen zodat er toch examen gedaan kan worden. Uiteindelijk het gaat natuurlijk om het ultieme doel; ieder kind met kanker genezen, met optimale kwaliteit van leven.

Golf Club Havelte heeft gekozen voor een gerichte donatie van het bedrag: één genetische test voor alle kinderen met kanker. Uit onderzoek blijkt dat met het eenmalig in kaart brengen van het gehéle genetische landschap niet alleen de diagnose verbetert, maar ook potentieel de behandeling. Deze data wordt vertaald naar behandelmethoden op maat waardoor de overlevingskansen van alle kinderen in het Máxima vergroot worden.

Wij wensen de Prinses Máxima Centrum Foundation alle succes met het realiseren van deze infrastructuur!

Hartelijk dank voor de ontvangst en dat wij op deze manier onze bijdrage kunnen leveren aan het belangrijke werk van het Prinses Máxima Centrum.