Sven Maurits neemt trofee Drents Sportman van het jaar 2021 in ontvangst

Op een regenachtige 2e Pinksterdag werd Sven Maurits in het zonnetje gezet. Gelokt met de vraag het startschot te geven voor de Cross Country Pinksterwedstrijd door een cross shot van tee hole 10 naar green hole 18 te spelen, kwam Sven nietsvermoedend naar de club.

Door zijn prestaties in het NK bij de professionals en amateur golfers en bij de Dutch Open werd Sven afgelopen april verkozen tot Drents Sportman van het Jaar 2021. Helaas was Sven tijdens het Sportgala Drenthe ziek en heeft toen niet zijn prijs in ontvangst kunnen nemen.
Uit handen van Frits Alberts, lid van de raad van commissarissen van Sport Drenthe, kreeg hij alsnog zijn trofee uitgereikt

Ook het bestuur van Golf Club Havelte en de wedstrijdcommissie (die deze dag organiseerde) ondersteunden deze uitreiking met een bos bloemen en een waardebon.

Sven komt dit jaar uit in de Challenge Tour waar hij de komende maand voor naar Duitsland en Ierland zal vertrekken. uiteraard wensen wij hem heel veel succes!